SON DAKİKA
--:--:--
Ekonomi

Engellinin Vefatı Sonrası ÖTV’siz Araç Mirasçılarına Yansımaz Danıştay Kararı

Yüzde yüz engelli kişinin ÖTV’siz araç alımında tescil öncesi vefatı sonrası mirasçılarından vergi talep edildi. Danıştay, “ilk iktisap” şartını değerlendirerek karara bağladı.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Engellinin Vefatı Sonrası ÖTV’siz Araç Mirasçılarına Yansımaz Danıştay Kararı

Yüzde yüz engelli raporu bulunan bir kişinin, Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) istisnasından yararlanarak satın aldığı aracın tescil işlemleri tamamlanmadan vefat etmesi üzerine mirasçılarından vergi talep edilmesi Danıştay tarafından hukuka aykırı bulundu. İstanbul Bölge İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulu, benzer konularda farklı mahkeme kararları bulunması üzerine konuyu Danıştay’a taşıdı.

ÖTV İstisnası ve Vefat Durumu

Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre, ÖTV istisnasından faydalanarak araç satın alan yüzde yüz engelli kişi, aracın satışının tescil işlemleri yapılırken hayatını kaybetti. Nakil Vasıtaları Vergi Dairesi Müdürlüğü, tescil işleminin kişinin vefatından sonra yapıldığını belirleyerek, araç alımında istisna tutulan verginin mirasçılardan tahsil edilmesine karar verdi.

Mirasçılar, bu kararın kaldırılması için İstanbul 9. Vergi Mahkemesi’nde dava açtı. Mahkeme, aracın satın alma işlemlerinin murisin vefatından önce tamamlandığına kanaat getirerek müdürlüğün kararını iptal etti.

Ancak, müdürlüğün itirazı üzerine dosyayı inceleyen İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 4. Vergi Dava Dairesi, kişinin ölümü nedeniyle ödenmeyen verginin mirasçılarına ödettirilmesi gerektiği yönünde hüküm kurdu.

Danıştay’dan Nihai Karar

İstanbul Bölge İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulu, farklı vergi dava daireleri arasında bu konuda verilen kararlardaki çelişkinin giderilmesi amacıyla konuyu Danıştay’a iletti. Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu, 4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu’nun 7. maddesi kapsamında değerlendirme yaptı.

Kurul, kişinin aracın tesliminden önce vefat etmesine rağmen, vefatından önce gerekli satış işlemlerinin yapılmış olmasını esas aldı. Bu durumun, aracın ilk iktisabının gerçekleştiği anlamına geldiğini belirten Danıştay, ödenmeyen verginin murislere (mirasçılarına) ödettirilmesinin hukuka aykırı olduğuna kesin olarak karar verdi.

Yorum Yap

Benzer Haberler

Tümü
Ticaret Bakanı Bolat AB’ye Seslendi Gümrük Birliği Uyum Vurgusu
Ticaret Bakanı Bolat AB’ye Seslendi Gümrük Birliği Uyum Vurgusu
Avrupa Komisyonu Türkiye Kalıntı İzleme Planını Denetliyor
Avrupa Komisyonu Türkiye Kalıntı İzleme Planını Denetliyor
Bakan Bayraktar Enerjide Tam Bağımsızlık İçin SMR Hamlesini Açıkladı
Bakan Bayraktar Enerjide Tam Bağımsızlık İçin SMR Hamlesini Açıkladı
Bakan Bayraktar Almanya ile Yeni Nesil Enerji Projeleri İçin Çağrı Yaptı
Bakan Bayraktar Almanya ile Yeni Nesil Enerji Projeleri İçin Çağrı Yaptı
Bakan Yumaklı Açıkladı Türkiye Örtü Altı Üretimde Dünya Dördüncüsü
Bakan Yumaklı Açıkladı Türkiye Örtü Altı Üretimde Dünya Dördüncüsü
Narenciye Üretim Maliyetleri İçin Teknik Değerlendirme Yapıldı
Narenciye Üretim Maliyetleri İçin Teknik Değerlendirme Yapıldı
Haberin Doğru Adresi
Anlik Adana

Anlık Adana, Adana başta olmak üzere Türkiye ve dünyadan son dakika gelişmelerini, güvenilir ve hızlı bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur.

2026 Anlikadana.com.tr © Tüm hakları saklıdır.