SON DAKİKA
--:--:--
Ekonomi

Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları Kar Dağıtım Şartları Belirlendi

Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğ ile gayrimenkul yatırım ortaklıklarının kar dağıtım şartları netleşti. Detaylar ve hesaplama yöntemleri belirlendi.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları Kar Dağıtım Şartları Belirlendi

Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan Kurumlar Vergisi Genel Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu düzenleme, gayrimenkul yatırım ortaklıklarının kar dağıtımına ilişkin şartları netleştirdi.

Kurumlar Vergisi Kanunu’nda yapılan değişiklikle, fon ve yatırım ortaklıklarının (emeklilik yatırım fonları hariç) taşınmazlardan elde ettikleri kazançlara yönelik istisnadan yararlanmaları için bu kazançların en az yüzde 50’sini belirli bir süre içinde kar payı olarak dağıtmaları zorunlu hale getirildi.

Taşınmaz Kazancının Dağıtımı ve Hesaplama Detayları

Bakanlıktan edinilen bilgilere göre, yeni tebliğ taşınmaz kazancının net hesaplanma yöntemini, ortak giderlerin ve amortismanların dağıtımını, zarar durumunda dağıtım şartının nasıl değerlendirileceğini örneklerle açıkladı. Bu detaylandırmalar, yatırımcıların ve kurumların yükümlülüklerini daha net anlamasına yardımcı olacak.

Tebliğ, kurumlar vergisi istisnalarında kar ve zararların değerlendirilmesine ilişkin de önemli düzenlemeler içeriyor. Belirli bir faaliyete özgülenen istisnalarda ilgili faaliyetler bütün olarak değerlendirilirken, işlem bazlı istisnalarda her işlem ayrı ayrı ele alınacak.

Örneğin, teknoloji geliştirme bölgeleri, serbest bölgeler veya yurt dışı şube kazançları gibi faaliyet esaslı istisnalarda aynı faaliyet kapsamındaki zararlar kazançlarla birlikte değerlendirilecek. Buna karşılık, taşınmaz satış kazancı veya iştirak hissesi satış kazancı gibi işlem esaslı istisnalarda her işlem için ayrı bir değerlendirme yapılacak.

Yatırım Teşvik Belgeleri ve Geçici Vergi Uygulaması

Tebliğ kapsamında, yurt içi asgari kurumlar vergisi uygulamasında yatırım teşvik belgelerine yönelik de düzenlemeye gidildi. Mevcut düzenlemeye göre, asgari kurumlar vergisinden düşülecek yatırıma katkı tutarlarında 2 Ağustos 2024 tarihi esas alınıyordu.

Bu tarihten önce düzenlenen yatırım teşvik belgelerindeki mevcut yatırım tutarları hesaplamada dikkate alınırken, bu tarihten sonraki belgelerde yapılan revizeler sonucunda ortaya çıkan tutar artışları asgari vergi hesabına dahil edilmiyordu. Tebliğ, bu durumdan kaynaklanan mükellef tereddütlerini giderdi.

Bu kapsamda mükellefler, kanunun ilgili maddesi kapsamında alınmayan vergilerini, 2 Ağustos 2024 öncesindeki yatırıma katkı tutarını dikkate alarak veya belgedeki değişimleri yansıtacak şekilde oranlama yaparak tespit edebilecek. Ayrıca, tebliğe geçici vergi uygulamasına ilişkin “dördüncü geçici vergilendirme dönemi” ibaresi eklendi.

Yorum Yap

Benzer Haberler

Tümü
Bakan Yumaklı Türkiye’nin Un İhracatındaki Birinciliğini Vurguladı
Bakan Yumaklı Türkiye’nin Un İhracatındaki Birinciliğini Vurguladı
Ticaret Bakanı Bolat AB’ye Seslendi Gümrük Birliği Uyum Vurgusu
Ticaret Bakanı Bolat AB’ye Seslendi Gümrük Birliği Uyum Vurgusu
Avrupa Komisyonu Türkiye Kalıntı İzleme Planını Denetliyor
Avrupa Komisyonu Türkiye Kalıntı İzleme Planını Denetliyor
Bakan Bayraktar Enerjide Tam Bağımsızlık İçin SMR Hamlesini Açıkladı
Bakan Bayraktar Enerjide Tam Bağımsızlık İçin SMR Hamlesini Açıkladı
Bakan Bayraktar Almanya ile Yeni Nesil Enerji Projeleri İçin Çağrı Yaptı
Bakan Bayraktar Almanya ile Yeni Nesil Enerji Projeleri İçin Çağrı Yaptı
Bakan Yumaklı Açıkladı Türkiye Örtü Altı Üretimde Dünya Dördüncüsü
Bakan Yumaklı Açıkladı Türkiye Örtü Altı Üretimde Dünya Dördüncüsü
Haberin Doğru Adresi
Anlik Adana

Anlık Adana, Adana başta olmak üzere Türkiye ve dünyadan son dakika gelişmelerini, güvenilir ve hızlı bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur.

2026 Anlikadana.com.tr © Tüm hakları saklıdır.